okos kereső
segítség
Ajánlat: Bptérkép, Virágneked, Notebook, Piactér , Oktatás, 24óra, Prohardver, Digicam, Totalcar, Lakás, DVD, Antikvárium
A játékról

Mi is ez:
A játék egy html alapú online kalandjáték, amely egy fiktív világban - jelenleg egy kis szigeten - játszódik.
A játék célja egy általad kreált figurával felfedezni a világot. Harcolni az agresszív lényekkel, kereskedni más játékosokkal, a sziget királya által adott küldetéseket teljesíteni, és eközben jól szórakozni.
Rövid segítség az ikonokhoz

Hogyan kezdd a játékot:
Ahhoz, hogy játszani tudj, regisztrálnod kell egy saját figurát (a továbbiakban karakter), akivel kalandozhatsz a világban. A regisztráció során választanod kell egy egyedi belépési nevet, és egy jelszót, amivel a későbbiekben el tudod érni karaktered. Majd választanod kell egy arcképet karaktered számára, és el is kell nevezned. A többi játékos ezen arckép és név alapján tud majd azonosítani téged a játékban. Nevet és arcképet, előfizetés esetén, a későbbiekben válthatsz. A névválasztásnál gondosan járj el, és gondolj azokra akik játékbeli nevedet folyamatosan látni fogják. A későbbi kellemetlenségek elkerülésében segíthet, ha elolvasod a Fórum Moderálási alapelveit. Végül pedig meg kell határoznod karaktered induló tulajdonságait. Először is el kell döntened, mi is szeretnél lenni a későbbiekben? Rettenthetetlen harcos, hatalmas mágus, ügyes tolvaj, szörnyidomár, besurranó rabló esetleg gazdag bányász? Kezdeti tulajdonságaidat ennek megfelelően határozd meg. A játékban a harcoló kasztok tagjainak a legfontosabb az életpont mennyisége, ezért aki harcost vagy mágust szeretne, elsősorban a kitartás tulajdonságát fejlessze, minél előbb, annál jobb.

A tulajdonságok:
Erő - ettől függ többek között, hogy mennyi tárgyat tudsz cipelni, és mekkora sebet tudsz ejteni harcban ellenfeleden. Rablásnál az erőfüggő csapdák ellen is hasznos.
Iq - nagyban befolyásolja, hogy milyen szintre fejlesztheted mágia szakértelmed, valamint a labirintusokban lévő csapdák is kevésbé sebeznek, ha magas ez az érték, csökkenti a fegyvered úgynevezett "szórását". Rablásnál az iq-függő csapdák ellen is hasznos.
Ügyesség - elsősorban ettől függ, hogy eltalálod-e ellenfeled a harcban, és mennyire vagy fogékony fegyveres szakértelmeid fejlesztésére. Elősegíti a szörnyek elfogását, rablásnál az ügyességfüggő csapdák ellen is hasznos.
Gyorsaság - harcban fontos, ettől függ, hogy ki üt előbb. Rablásnál a gyorsaságfüggő csapdák ellen is hasznos.
Szerencse - ez a tulajdonság szinte minden cselekvésbe beleszámít bizonyos mértékig, elsősorban a rablás, zsebelés, tolvajlás, ásás, szörnyelfogás tevékenységeknél fontos.
Kitartás - ettol függ, hogy mennyi életpontot regenerálsz pihenéskor, és mekkora a maximális életpontod egy-egy szinten, valamint növeli a teherbírásod. Rablásnál a kitartásfüggő csapdák ellen is hasznos.

A karakter egyéb paraméterei:
Tapasztalatiszint - ez a szám jelzi, hogy mennyire fejlett a karaktered. Tapasztalatiszinted automatikusan nő, ha megfelelő mennyiségű tapasztalatipontot gyűjtöttél.
Életpont - van külön maximális, és aktuális életpont. Az aktuális életpont karaktered pillanatnyi egészségi állapotát jelzi.
Varázspont - szintén van aktuális és maximális értéke. A pontok mennyiségétől függ, hogy mennyi és milyen erejű varázslatot tud elmondani a karakter, amíg ki nem merül.
A maximális varázspont és életpont is szintlépéskor nő. Varázspontod akkor is nő, ha a mágiaszakértelmed növekszik.

Az első lépések:
Mikor először belépsz a játékba, a házadban találod magad. (Érdemes a házban lévő fegyvert magadhoz venni.) Érdemes minden ikon fölött megállítanod az egérkurzort, mert ekkor a böngésződ kiírja, hogy az adott ikon mire való.
A házból kilépve a szigeten lévő város kezdő negyedébe jutsz. A városban és a környező területeken mászkálva találkozhatsz más játékosokkal, és a szigeten lakó élőlényekkel (szörnyek). A szörnyekkel küzdve, ásva, illetve miután megtanultad, rablással és lopással tudod fejleszteni karaktered. Minden legyőzött ellenfél után tapasztalati pontot kapsz, ami ha elér egy adott mennyiséget, karaktered automatikusan magasabb tapasztalatiszintre kerül - erősebb lesz. Életpontjainak száma megnő és kap 3 tulajdonságpontot, amit szabadon eloszthatsz a karakterlapon.
Egy-egy legyőzött ellenfélnél tárgyak is vannak, amelyeket a boltban vagy a piacon eladva pénzhez juthatsz. A pénzeden más tárgyakat vehetsz, vagy igénybe veheted a más épületek nyújtotta szolgáltatásokat - például a palotában vehetsz jobb házat, a varázslótoronyban megtanulhatsz varázsolni, vagy egyszerűen elverheted a pénzt a kaszinóban.

Klikkorlátozás:
Egy-egy karakter naponta meghatározott mennyiséget kattinthat a játék során. Ez a karakter fejlődésével növekszik. Vannak olyan oldalak, ahol a játékosok kérésére nem számoljuk a klikket - ezek a következők: karakterlap és a klánházak.

Harc:
A küzdelem körökből áll. Az támad előbb, akinek nagyobb a gyorsasága. A harc kezdetekor a felek még távol vannak egymástól. Ha nincs harci varázslatod, vagy távolsági fegyvered, az akkor az első kör azzal telik, hogy közelebb mész ellenfeledhez, persze ellenfeled ezalatt sebezhet téged, ha van távolra ható támadásformája. Ha túl erősnek érzed ellenfeled, próbálhatsz menekülni, ami labirintuson és arénán kívül mindig sikerül, viszont ilyenkor is sebez még rajtad a másik.

Duel:
Másik kalandozóval való harc. Az támad többször, akinek nagyobb a gyorsasága. Duelben egyből közelharci fegyvert használhatsz.

Labirintusok:
Kétféle labirintus van. Az egyik típust a kocsmákban vállalhatod el . A másik típusú pedig egy-egy küldetéshez kapcsolódik.
A "kocsmai" labirintusok az egyszerűbbek, itt mindig ugyanazt a jutalmat kapod.
A küldetés labirintusokban ajtók és találós kérdések is nehezítik a haladást. Az ajtót karaktered automatikusan kinyitja, ha nála van a megfelelő kulcs, amit szintén a labirintusban lehet találni. A találós kérdésekre adott válaszok alapján jutalmat, vagy valamilyen mértékű büntetést kap karaktered.
Labirintusba mindig ugyanazon a bejáraton keresztül jutsz be, viszont több kijáraton keresztül is elhagyhatod azt.

Speciális tevékenységek elérése:
Hogy csökkentsük a játékfelület zsúfoltságát, csak a legfontosabb tevékenységeket ábrázoltuk ikonokkal (mászkálás, épületbe lépés, támadás, karakterlap megtekintése, pihenés, stb). A többi ritkábban használt tevékenységet egy legördülő menübe tettük. Innen érhető el például a kajálás, speciális tárgyak használata, bizonyos varázslatok és az "öngyilkos leszel" funkció. Ez a funkció nem valós öngyilkosságot jelképez, azért lett implementálva, ha valamely karakter egy programhiba folytán csapdába jut, tovább tudjon lépni.

Speciális varázslatok:
Gyógyvarázs - 20 varázspontért 50+ életpontot gyógyulsz.
Manaforrás - 60 életpontért 30+ varázspontot regenerálsz.
Hómport - 40 varázspontért a világ bármely pontjáról a házad elé teleportál.

Karakterlap:
Itt állíthatod be, hogy karaktered milyen tárgyakat viseljen. Egy-egy tárgy felhelyezése következőképpen történik: a legördülő menüből kiválasztod, hogy mit szeretnél felrakni, majd a kurzorral a megfelelő testrészre kattintva fel is helyezted azt. Egy-egy tárgyat érdemes a rendeltetésének megfelelő helyre tenni, de ha fejeden koponyával, lábadon lábszárcsonttal, testeden kajával, kezeidben egyéb vackokkal szeretnél mászkálni - tegyed.
Szintén itt tudod elosztani a szintlépéskor szerzett tulajdonságpontokat is. A beállított új értékeket csak akkor menti el az adatbázis, ha a "mentés" ikonra kattintasz.
A karakterlap tartalmazza továbbá karaktered főbb paramétereit is.

Képzettségek:
Fegyveres képzettségek - ezektől és a tapasztalatiszinttől függ, hogy egy-egy fegyvertípust milyen hatékonysággal forgat a karakter a harcban. Használattól automatikusan nő, de az erődben pénzért gyakorolva is fejleszthető.
Mágia - ezen képzettség szintje határozza meg, hogy mennyi varázspontja van a karakternek, milyen erősségű támadó varázslatokat tanulhat, és mekkora védelme van a mágikus támadások ellen. Alapban senki nem rendelkezik e képzettséggel, mágustoronyban pénzért lehet megtanulni. Szintén pénzért lehet vásárolni támadó és egyéb varázslatokat. A támadó varázslatokat a mágiaszintig lehet megvenni.
Lopás, rablás - Lopni csak a szigetlakóktól lehet, a zsákmány mindig ezüst. A 21. lopásszakképzettség megszerzése után a kaszinóban megtanulhatod a zsebelés képzettséget, ami a többi kalandozótól való lopás lehetőségét jelenti. Rabolni viszont csak más karakterek nem kezdőnegyedben lévő házaiból. A zsákmány ekkor bármilyen tárgy lehet. Megfelelő mennyiségű sikeres lopás illetve rablás után lehet menni a kaszinóba fejleszteni pénzért a szakértelmet.
Monsztalógia - bizonyos feltételek teljesítése után a szörnyek elfogása és Thord-Artinon való betelepítése növeli, egyben az elfogás esélyét növeli.

Tárgyak:
Fegyverek - ezeket kézbe véve növelhető a karakter sebzése. A fegyverek három nagy csoportba tartoznak: szúró/vágó, zúzó és távolsági. Az ellenfeleknek e típusok ellen eltérő védettsége van. Vannak speciális fegyverek, amelyek használatakor, a karakter életpontot regenerálhat (vámpirizáció), vagy meg tud sebezni olyan (mágikus) lényeket is, amelyek sima fegyverrel nem sebezhetők.
Vértek - ide tartozik minden olyan tárgy, ami növeli a karakter fizikai támadások elleni védettségét (pajzs, kesztyű, csizma, sisak, stb.).
Egyéb tárgyak - ezek többsége valamely fegyver vagy vért elkészítéséhez szükséges alapanyag, de van néhány speciális tárgy is, amelyek funkcióját alább sorolom fel.

Speciális tárgyak:
Ezüst - a szigeten használatos általános fizetőeszköz.
Kaja - ha eszel belőle, nő az életpontod, és az esetleg benned lévő mérget is semlegesítheti.
Ásó - használatával fémekhez, drágakövekhez juthatsz.
Térkép - a város térképe, megtudhatod róla, hogy hol állsz éppen, hol van a házad, hol az aktuális labirintus bejárata, és a különböző típusú épületek hol helyezkednek el.
Manaital - elfogyasztásával nő varázspontjaid száma.
Csodatarisznya - lépés közben életpontot regenerál.
Mágustarisznya - lépés közben varázspontot regenerál.
Szubtetkó - segítségével egyszerre használható a mágus- és a csodatarisznya.
Abraktarisznya - az elfogott szörnyet automatikusan eteti.
Abrak - az elfogott szörnyet etetheted vele.
Háló - szörnyek elfogására való.
Gyógyital - semlegesít némi fertőzést.
Ellenszérum - méreg ellen jó.
Mobilidoxin - paralízis ellen jó.
Manaital - elfogyasztásával nő varázspontjaid száma.
Regeneráció itala - életpontod és varázspontod maximálisra növeli, csak Thord-Artinon szerezhető.
Mobilo diavovino - hatása aztonos a kocsmában kapható pokoli diavovinoval, csak Thord-Artinon szerezhető.
Extra manaital - elfogyasztásával jobban nő varázspontjaid száma, csak Thord-Artinon szerezhető.
Ércragacs - építőalapanyag. Építeni csak Thord-Artinon lehet, csak ott szerezhető.
Varázsrög - építőalapanyag. Építeni csak Thord-Artinon lehet, csak ott szerezhető.
Gyémántszeg - építőalapanyag. Építeni csak Thord-Artinon lehet, rablással vagy Thord-Artinon lopással szerezhető.
Aqua dei - minden rontást leszed rólad.
Imamalom - nem kell templom, hogy imádkozz, ha nálad van.
Pajszer - rabláshoz kell.
Manógomba - küldetések teljesítésével szerezhető tárgy, ha használod, megnövelheted valamely tulajdonságod.

Épületek:
Boltok:
Itt vehetsz tárgyakat karakterednek, és eladhatod a fölöslegeseket. A vásárolni kívánt tárgyakat egy legördülő menüből választhatod ki, majd a megfelelő szövegdobozban adhatod meg, hogy hány darabot szeretnél venni. Az eladás hasonlóan történik, viszont ekkor csak a hátizsákban lévő tárgyakat adhatod el. (Ezért van bent a boltban a "mindent hátizsákba teszel" ikon, ekkor a testeden lévő összes tárgy a hátizsákba kerül.) A boltos az eladási ár feléért veszi meg tárgyaidat. Ha egy tárgyról több információt szeretnél megtudni, a legördülő menüből való kiválasztása után kattints rá a "?" ikonra.

Saját ház:
Ahogy neve is mutatja, ez karaktered háza. Tárolhatsz benne tárgyakat, amiket csapdával védhetsz a tolvajoktól. Csapdát az erődben rendelhetsz. Persze csapdára csak akkor van szükség, ha elköltöztél a kezdők negyedéből. Nagyobb házat a palotában lehet venni. A házaknak a méretükön kívül egyéb előnyük is van: működik bennük a varázsszék, ami például használatkor maxba gyógyíthat. Az egyes házak tulajdonságairól részletes leírást a palotában találsz.

Templom:
Ha a szörnyekkel való csatában méreg, fertőzés, stb. került rád, itt a megfelelő imával leszedheted azt. Továbbá speciális tárgyakat is lehet itt venni, amelyekről már írtam fentebb. Templomban biztosítást is köthetsz, ami a következő elhalálozásodig marad érvényben - ha van biztosításod, a hátizsákban lévő tárgyak nem fognak elveszni, csak némi ezüstöt nyúlnak le a karaktered felélesztő szerzetesek.

Kocsma:
Itt különböző italokat fogyaszthatsz, amelyektől nőhet az életpontod, varázspontod - érdemes kipróbálni. A kocsmában üldögél egy öregember, akitől - ha fizetsz neki egy italt - hasznos információkat szerezhetsz például a készíthető tárgyak alapanyagairól.

Kaszinó:
Ebben az épületben kockázhatsz, vagy rulettezhetsz, rulett esetén egyszerre többféle tétet is tehetsz. A nyerési esélyed nem függ karaktered szerencséjétől. A kaszinó hátsó szobájában tanítanak lopni,zsebelni és rabolni. Ha elég tapasztalatot szereztél ezen tevékenységekben, szintén itt fejlesztheted pénzért magasabb szintre.

Varázslótorony:
Itt tanítanak meg a mágia használatára, és itt vásárolhatsz támadó varázslatokat. Az egyes támadó varázslatokat nem veheted meg magasabb szintig, mint a mágia szakértelmed.
A hátsó szobában készíthetsz magadnak varázsfegyvereket, ha megvannak a szükséges komponensek, és tudod azoknak mennyiségét és sorrendjét. Ekkor némi ezüst és varázspont elköltésével elkészül a fegyver. Az egyes recepteket megtudhatod a kocsmában üldögélő öregembertől, vagy kérdezheted a többi játékost is. Szintén itt tanulhatsz speciális varázslatokat, melyek leírását lásd később.

Erőd:
Itt növelheted pénzért fegyverszakértelmeid. A hátsó szobában pedig fegyvereket, vérteket készíthetsz a varázslótoronynál leírt módon. A hátsó szobában lehetőséged van csapdát rendelni. Az egyes csapdák egy-egy tulajdonságát figyelik a rablónak. Minél magasabb szintűt veszel, annál nehezebben kerülik ki. A kis házakba csak egy csapda fér, a nagyobbakba már kettő, a jelenlegi legnagyobba pedig három.

Kikötő
Amennyiben megváltottad szabadságod, és megvetted itt a hajódat, innen hajózhatsz ki Larkinorról, és ide szállítják vissza a hajód a matrózok szükség esetén.

Bank
Itt tarthatod fölös ezüstjeid, itt fizeted ki, illő jutalék ellenében a szabadságod megváltását, innen utalod át a hajód árát a kikötőbe.

Palota:
A palotában három nagyobb terem van:
- az elsőben érdeklődhetsz új küldetésért, amit ha teljesítesz, jutalmat kapsz. Ha nem sikerült teljesítened a küldetést, kattints a "jelentkezel jutalomért" ikonra, ekkor törlődik az aktuális küldetés, és később tiszta lappal indulva elvállalhatod újra.
- a másodikban a klánokkal kapcsolatos ügyeket intéző bürokratákat találod.
- a harmadik teremben válogathatsz a megvehető házak között. A különböző városrészekben eltérő a közbiztonság mértéke, így vásárláskor érdemes ezt is mérlegelni. (Új ház vásárlásakor a régi értékét beszámítják bizonyos mértékben.)

Piac:
Ez a hely ad lehetőséget arra, hogy más játékosokkal kereskedj, és értékes tárgyaidat a bolti vételárnál magasabb összegért add el. A mások által felkínált tárgyakból kisebb mennyiséget is vásárolhatsz, ilyenkor a maradék áru a piacon marad.

Aréna:
Itt mérheted össze karaktered erejét más játékosok karaktereiével. Ahhoz hogy tudjanak ellened harcolni, készíttetned kell egy klónt, és meg kell adnod, hogy klónod mekkora tétért hajlandó harcolni. Ezután klónod mindig teljesen felgyógyult állapotban fog kiállni más játékosokkal mindaddig, amíg valaki meg nem öli. A klónod által nyert csaták utáni pénzt bármikor felveheted.
Klónod erejét növelheted, ha a boltban vásárolsz klónkövet. Ekkor a klónozó a szörnyek által használt valamely speciális hatással is felruházza klónod. Klónozásnál az aktuális és maximális életerő közül a nagyobb számít.

Klánházak:
A klánok székhelyei, a 20. szint elérése után, és miután szabaddá váltál lehet rájuk szükséged.

Teleportkapu:
Itt utazhatsz az eddigi két teleportkapu között.

Ellátmányi sátor:
Az ellenséges seregek irtásáért kapott arany ellenében különböző tárgyakhoz juthatsz.

Oltár:
Elfogott szörnyek feláldozására szolgál.

További információkat találsz a Gy. I. K. (Gyakran Ismételt Kérdések), és a Játékoslabi menüpontok alatt. Játékostársaidtól segítséget, ötleteket kérhetsz a Fórum felkeresésével is, mely egyben a kapcsolattartás egyik eszköze is.
h i r d e t é s

Impresszum | Hirdetési árak
© 2001 Index.hu Rt